تور پر هیجان تایلند

ساخت وبلاگ

عکس موزه هنرهای معاصر 16662

موزه هنرهای معاصر

اگه دوست دارید معماری سنتی و معماری مدرن رو یکجا ببینید، سری به موزه هنرهای معاصر بزنین . این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی به کوشش و ابتکار کامران دیبا و با حمایت فرح پهلوی در گوشه غربی پارک لاله و در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع بنا شد. ساختمون این موزه ۳۵ سال پیش افتتاح شده و توش سه طبقه و چندتا گالری داره که آثار و اشیای توی اون به مناسبتای مختلف عوض میشه. تو این سه گالری موزه، آثار هنرمندای خارجی و ایرانی هست. 

در ضمن می تونین از امکانات دیگه این موزه که کتاب خانه تخصصی، کار گاه عکاسی، محل فروش نشریه، رستوران، سالن سخنرانی و یه سالن سینمای جمع و جور هستن هم استفاده کنین .راستی یادتون باشه که موزه شنبه ها و تعطیلات رسمی تعطیله.

تور پر هیجان تایلند...
ما را در سایت تور پر هیجان تایلند دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : thailand-tour thailand-tour بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 18 آبان 1396 ساعت: 21:13

باغ هفت تن شیراز (موزه سنگ های تاریخی شیراز)

عکس باغ هفت تن شیراز 1792

یکی از بناهای تاریخی که به دست کریم خان زند و در نزدیکی آرامگاه حافظ ساخته شده و طی سالیان دراز بازدیدکننده زیادی داشته است. دلیل نام گذاری به اسم هفت تن، این است که هفت عارف نامی در این مکان دفن شده اند. ساکنان قدیم شیراز برای رفع حاجت و گذران وقت در این مکان حضور پیدا می کنند. ساعت بازدید از این مکان ۸ صبح تا ۸ شب است.

هفت تنان یکی از قدیمی ترین اماکن تاریخی شیراز است. این باغ به سده های پیش از عهد زندیه و عمارت آن از بناهای دورهٔ کریم خان زند است. این باغ در بن کوه چهل مقام و در شمال آرامگاه حافظ قرار گرفته. بیشتر جهانگردانی که در چند سده اخیر به شیراز سفر کرده اند باغ تکیه هفت تنان و عمارت زیبای آن را وصف کرده اند. مردم شیراز نیز به این مکان دلبستگی خاص دارند و سابقاً گاه در طلب باران و استجابت دعا روی بدین مکان می آورده اند.

از دلایل محبوبیت این باغ همان بس که چشمه وسط باغ، قبلا با آب رکن آباد معروف که مورد علاقه حافظ بوده، پر می شده و مقبره خود حافظ هم با فاصله کمی در آنجا قرار دارد. همینطور آرامگاه شاه شجاع، پادشاه محبوب جناب حافظ. زمانی هم خانقاه درویشان و مرتاضان بوده.

سقف این بنا برروی دو ستون یکپارچه قرار گرفته و برروی طاق، پنج مجلس به صورت نقاشی روی گچ خودنمایی می کنند.

درویشی با تبرزین و کشکول، موسی در حال شبانی، شیخ صنعان و دختر ترسا، ابراهیم خلیل، درویش جوان.

از آنجا که مدتی است که این باغ تبدیل به موزه سنگ های تاریخی شده، سنگ هایی مربوط به قرن های سوم تا یازدهم در آنجا به نمایش گذاشته شده که با خطوط کوفی، توقیع، نسخ، نستعلیق دیوانی و ثلث و.... تزئین شده اند.

این بنا در ۱۵ دی ۱۳۱۰ جزو آثار ملی قرار گرفته و به ثبت رسیده است.

تور پر هیجان تایلند...
ما را در سایت تور پر هیجان تایلند دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : thailand-tour thailand-tour بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت: 17:37